Vi i Norik AS står på hver dag for å lage Norges beste internkontrollsystem. Siden oppstarten i 2002 har dette hele tiden vært målet, og i dag er vi blant Norges ledende. Med over 150 fornøyde kunder i mange forskjellige bransjer har vi bevist at et godt internkontrollsystem er viktig - enten du er kontrollør eller eiendomsforvalter.
Norik ble startet i 2002 av Terje Sundsbø og Erling Sævik. Utviklingen av Norik Web startet med blant andre Det Kongelige Slott som pilot kunde. De ønsket et system som var lett å forstå og lett å bruke, både når det gjelder gjennomføring av kontroller, behandling av avvik og oppbevaring av nødvendig dokumentasjon. Det startet med det som omhandlet det elektriske anlegget.
I løpet av årene som har gått siden oppstarten har Norik gradvis vokst og fått flere kunder og ansatte. Systemet ble etterhvert utvidet med flere moduler utover elektro. Brann, svakstrøm, ventilasjon, radon er bare noen eksempler på modulene som finnes i Norik Web i dag.
I tråd med utviklingen generelt introudserte vi også Norik Mobil, en app for Android telefoner og nettbrett, i 2010. Norik Mobil ble verktøyet for å gjennomføre kontroller og behandle avvik. Det ble verktøyet for de ute i felten. Norik Mobil kom også til iPhone og iPad i 2018.
I dag liker vi å si at vi har Norges beste internkontrollsystem. Men Norik Web og Norik Mobil er så mye mer enn bare internkontroll. Hoveddelen av kundemassen vår er fortsatt kontrollører, men de siste årene har vi fått mange kunder innenfor eiendomsdrift også. Det har utvidet fokuset på utviklingen av Norik Web og Mobil til å bli et mye mer komplett system for drift og forvaltning av bygningsmasse.
Egen utviklingsavdeling betyr at vi kan holde en høy utvilingstakt, og ikke minst yte enda bedre service og support til våre kunder.
Hvorfor er internkontroll så viktig - både for sikkerheten og økonomien?
Se hvordan en av våre kunder bruker Norik og lær mer om hvorfor kontroll er så viktig, og hvordan du som kontrollør og eiendomsforvalter kan dra nytte av Norik.